Home » Totaaloplossing » Ondersteuning » Back office support
Back office support
Onze backoffice support neemt al het routinewerk over waarvoor je normaal duur personeel zou moeten aannemen. Door tot wel 80% van je werkzaamheden uit te besteden, bespaar je aanzienlijk op personeelskosten.
NR1 Webshops biedt een uitgebreid pakket aan Back Office diensten, met focus op het plaatsen van producten, inkoopondersteuning, klantenservice, logistieke ondersteuning en after-sales. Ons toegewijde team plaatst producten efficiënt en aantrekkelijk, beheert inkoopprocessen met tijdsvoordeel, verzorgt proactieve klantenservice, optimaliseert logistiek en garandeert doeltreffende after-sales services. Deze ondersteuning is dan ook een belangrijke factor in het aantrekkelijke business model van NR1 Webshops.
Werk uit handen nemen
Producten plaatsen
Een belangrijke succesfactor voor een webshop is het aanbieden van voldoende producten. Binnen alle verschillende Back Office diensten die NR1 Webshops aanbiedt, is de afdeling die verantwoordelijk is voor het plaatsen van de producten de grootste. Of je nu een catalogus hebt met 1000 producten of 1.000.000 producten. Bij ons ben je niet gelimiteerd op het aantal producten.
Correct en aantrekkelijk plaatsen van producten
- Gespecialiseerd in complexe catalogussen
- Onderverdelen in de juiste (sub)categorieën
- Toepassen van filters en opties
- Product omschrijving zoeken en plaatsen
- Product foto's bewerken en plaatsen
- Toevoegen van documentatie
Inkoop ondersteuning
De backoffice support plaatst bestellingen namens jou, en volgens vooraf vastgestelde criteria. Profiterend van het tijdverschil met Indonesië zijn al jouw inkooporders voor 9:00 uur verwerkt. Door jouw inkoop uit te laten besteden aan onze backoffice diensten zullen al je inkooporders al de deur uit zijn, voordat jouw eigen werkdag begint.
Het efficiënt beheren van jouw inkoopprocessen
- Bestellen van producten
- Afhandeling retouren en claims
- Kwaliteitscontrole
- Direct contact met groothandels
Ondersteuning klantenservice
Klantenservice vormt het kloppende hart van je onderneming, en onze missie is dan ook om altijd een stap voor te zijn. Als we een levertijd van drie dagen beloven, mag de klant op dag vier niet hoeven bellen. We doen er alles aan om klanten proactief te informeren over de voortgang van zijn bestelling, nog voordat zij erom vragen. Het tijdverschil met Indonesië geeft je hier ook een voordeel, want door onze backoffice diensten erbij te betrekken zullen al je klantenvragen voor 9:00 uur zijn afgehandeld. Dat geeft je een voorsprong op de concurrentie.
Streven naar een vlotte en efficiënte afhandeling
- Proactieve klanten informeren
- Eerste lijns klantvragen via mail beantwoorden
- Alternatieve producten aanbieden
- Troubleshooter met uitgeschreven actions
Logistiek ondersteuning
Logistieke ondersteuning omvat het oplossen van issues bij het ontvangen en verzenden van producten. Na het bestellen van producten door de inkoopafdeling wordt een digitale pakbon gemaakt met de verwachte items. Bij onvolledige, te veel of beschadigde leveringen wordt er door onze backoffice diensten contact opgenomen met de leverancier volgens vooraf afgesproken criteria.
Logistieke afhandeling
- Pakbonnen digitaliseren
- Inkomende goederen controleren
- Zendingen controleren
- Claims afhandelen groothandel
- Probleemoplosser
After sales
After-sales omvat alle diensten en activiteiten die plaatsvinden na de verkoop. Het richt zich op klanttevredenheid door middel van klantenservice, garantieafhandeling, reparaties en retourverwerking. Het doel is het oplossen van problemen na aankoop, het behouden van klanten en het versterken van de bedrijfsreputatie.
Een doeltreffende after sales service
- Retourafhandeling
- Claims indienen leveranciers
- Controleren van backorders