Home » Totaaloplossing » Marketing » Betaalde marketing
Strategisch adverteren
Betaalde advertenties stellen je in staat om doelgericht publiek aan te spreken en direct verkeer naar je online winkel te genereren. De voordelen van betaalde marketing zijn vaak gericht op gegarandeerde inkomsten. Vooral in de beginfase van een webshop met beperkte bezoekers kan dit een positieve start geven. Combineer betaalde marketing met gratis strategieën voor maximaal online succes.
Doelgerichte marketing strategieën
Google Ads
Google Ads is een van de meest populaire en effectieve manieren voor bedrijven en adverteerders om online zichtbaarheid te vergroten en potentiële klanten te bereiken. Het opzetten van een Google Ads-account kan ingewikkeld zijn als je niet bekend bent met het platform. Daarom bieden wij professionele hulp aan bij het opzetten van jou Google Ads campagne.
Deze betaalde marketingmethode is de meest krachtige manier om in de beginfase direct omzet te genereren. Het uiteindelijke doel is om geleidelijk de balans te vinden met meerdere (gratis/goedkope) marketingmethodes, maar in de beginfase is deze betaalde aanpak het meest effectief. Het biedt een snelle impuls voor zichtbaarheid en omzet, wat gunstig is voor de opstartfase van je webshop.
Retargeting
Retargeting, ook wel bekend als remarketing, is een online advertentiestrategie, daarbij is het mogelijk om bezoekers die bepaalde pagina’s van je webshop hebben bezocht, opnieuw te bereiken via beeld of tekstadvertenties op websites van derden.
NR1 Webshop kan je ondersteunen bij het opzetten van een retargeting-campagnes, wat een effectieve vorm van betaalde marketing is. Dit proces versterkt merkherinnering en moedigt potentiële klanten aan om terug te keren naar je webshop.
Marketing automation
Door gebruik te maken van marketing automation is het mogelijk om effectieve gepersonaliseerde e-mailcampagnes op te zetten, een krachtig instrument in digitale marketing. Hierbij wordt content specifiek afgestemd op individuele ontvangers. Door analyse van gebruikersgedrag kunnen e-mails op maat gemaakte aanbiedingen, productaanbevelingen of herinneringen bevatten.
Praktische voorbeelden hiervan zijn verlaten winkelwagen herinneringen, product aanbevelingen, welkomstberichten voor nieuwe abonnees, verjaardags aanbiedingen of herhaalaankopen. Het doel is niet alleen conversiebevordering, maar ook het opbouwen van langdurige klantrelaties door relevante en waardevolle communicatie. Gezien de kracht van deze tool, richten we deze al in tijdens de voorbereidingen.
Social Media
Het grootste voordeel van adverteren op social media is de doelgerichte targeting, waarmee je direct de juiste doelgroep kunt bereiken. De interactieve aard van social media bevordert directe betrokkenheid en waardevolle feedback, terwijl meetbare resultaten de effectiviteit versterken. Enkele praktische voorbeelden waarvoor social media ingezet kan worden:
- Producten en Diensten: Stimuleer verkoop en conversies.
- Content en Blogposts: Vergroot zichtbaarheid van content.
- Speciale Aanbiedingen en Kortingen: Trek klanten aan met kortingen.
- Evenementen: Promoot webinars, lanceringen, enz.
Adverteren op Pinterest is vooral effectief voor merken die zich richten op lifestyle, mode, interieur, voeding en andere visueel aantrekkelijke niches. Het platform biedt een unieke kans om een inspirerend merkverhaal te vertellen en gebruikers te betrekken die actief op zoek zijn naar nieuwe ideeën en producten. Enkele praktische voorbeelden zijn:
- Visuele nadruk: Hoogwaardige, aantrekkelijke afbeeldingen.
- Promoted Pins: Gesponsorde pins voor meer bereik.
- Videocontent: Boeiende video's voor betrokkenheid.
- Rich Pins: Voeg extra informatie toe.
- Doelgroep targeting: Richt op specifieke interesses.
- Pinterest Shopping: Maak shoppable pins voor e-commerce.
Cross-Chanel
Door productfolders, flyers of andere printuitingen, zoals kortingsvouchers of -codes, gericht in te zetten, kun je doelgericht adverteren voor specifieke producten of productgroepen. Dit kan bijvoorbeeld worden gerealiseerd door bij de fulfilmentpartner specifieke reclamefolders toe te voegen aan zendingen naar kopers. In overleg is het ook mogelijk om folders toe te voegen aan zendingen van andere NR1 Webshops.
Sponsering
Door een instelling, vereniging of activiteit te sponsoren, kun je de naamsbekendheid van jouw NR1 Webshop actief promoten. Door iets te sponsoren dat past bij jouw marktsegment, zal het rendement van jouw sponsorgeld aanzienlijk toenemen. Daarnaast helpt het natuurlijk als je een zekere persoonlijke binding hebt met datgene wat je sponsort. De gesponsorde instelling of activiteit mag geen afbreuk doen aan het merkimago van de NR1 Webshops formule en de aangesloten NR1 Webshops.